HELP!

ONZE VERKEERSREGELAARS-METERS SLAAN ROOD UIT! 🚦
Zoals je op de meters ziet, zoeken we nog héél veel verkeersregelaars voor de Avond4daagse.
Of je nu fan bent van 5 km of liever 10 km loopt: op bijna elke dag en afstand missen we nog helden die het verkeer in goede banen leiden. Zonder voldoende verkeersregelaars kan het evenement helaas niet doorgaan. De gemeente geeft pas een vergunning als dit geregeld is.
Dus: heb je ergens een paar uurtjes over? Maak een gaatje vrij in je agenda en help mee aan dit sportieve feest voor honderden kinderen! Meld je snel aan, want zonder jou staan we stil!
Locatie
We verzamelen, stempelen, vertrekken en komen weer terug op het Beethovenplein, het grasveld tussen de Sint Dominicusschool en Johan de Wittschool. Elke school heeft een vaste verzamelplek op het plein, herkenbaar aan een unieke vlag. Bekijk de details op de afbeelding.


Voor wie?

Kinderen vanaf groep 3 kunnen meedoen. Groep 1 en 2 lopen dus niet mee. Hiermee kunnen we het tempo van de groep en de verkeersveiligheid beter in de hand houden.
Afstanden
Je kiest zelf of je 5 of 10 km wilt lopen. Kinderen vanaf ongeveer zes jaar kunnen prima de 5 km lopen. Kinderen van de middenbouw lopen meestal 5 km, kinderen van de bovenbouw lopen meestal de 10 km. De routes zijn deels vergelijkbaar met die van afgelopen jaren, maar er zijn ook een paar wijzigingen in verband met werkzaamheden op dat moment. We starten dit jaar elke dag vanaf het Beethovenplein.

Plezier en verantwoordelijkheid
Avond4daagse is geen activiteit vanuit school, maar wordt georganiseerd door een aantal ouders van vijf scholen in de wijk. Om er voor én met iedereen een leuk evenement van te maken, hebben we alle ouders of verzorgers nodig. De eerste verantwoordelijkheid voor sportief en veilig gedrag van de kinderen ligt bij hun ouders of verzorgers.
We verwachten dan ook dat er behalve enthousiaste kinderen ook voldoende volwassenen meelopen tijdens alle routes. Als je zelf niet mee kan lopen, zorg dan dat jouw kind met een andere ouder mee kan lopen. Niet een paar ouders, maar iedereen draagt bij aan een plezierige en veilige tocht!
Houdt Instagram in de gaten voor het laatste nieuws.
Data en tijden
Dinsdag 24 t/m vrijdag 27 juni 2025
- 18:00 uur > vertrek 10 km lopers
- 18:30 uur > vertrek 5 km lopers
- 20:30 uur > einde (of eerder, als je eerder terug bent)
Laatste avond, vrijdag 27 juni, 18:30 uur > vertrektijd van alle lopers samen voor 5 km (er wordt deze dag dus geen 10 km gelopen).

Waar vind ik de laatste informatie?
Op Instagram vind je de laatste updates over de routes, tips en andere weetjes. Daarnaast kun je ook lid worden van de officiële WhatsApp A4D Info groep voor ouders van deelnemers aan de Oog in Al Avond4daagse 2025! Hier vind je alle relevante informatie op één plek terug; actueel en zonder poespas.
Wat kun je verwachten?
- Last minute updates (bijv. routewijziging of noodweer)
- Live locatie van de 5 en 10 km-groepen (zwaai je mee?)
- “Kind kwijt”-bericht (hopelijk nooit nodig!)
Eenrichtingsverkeer!
Alléén de organisatie kan berichten sturen, dus
- geen spam
- geen duimpjesregen
- alleen relevante info
Privacy?
Geen zorgen: alleen mensen waar jij ooit eerder via WhatsApp persoonlijk contact mee hebt gehad, kunnen jouw nummer zien. Van de rest zie je niets. En zij niet van jou.
Meedoen? Klik hier en je bent erbij!
Verkeersregelaars & andere vrijwilligers
De Avond4daagse draait op vrijwilligers. De organisatie is hard op zoek naar (met name) verkeersregelaars voor 24, 25, 26 en 27 juni.
Kun je maar één dag helpen? Ook goed! Je hoeft je niet vast te leggen voor alle vier de dagen. Zolang wij maar weten welke dag(en) je kunt, zodat we je kunnen inplannen.
Bij onvoldoende verkeersregelaars kan de Avond4daagse NIET door gaan. Ervaring is niet nodig, je doet online een examen en opereert in tweetallen. Dus neem die leuke moeder of vader van het schoolplein, je buurman of zus mee en meld je aan!
Kosten en U-pas

De kosten voor de Avond4daagse zijn € 8,- per kind. Het maakt niet uit of iemand 5 of 10 km loopt. Ouders en begeleiders die meelopen hoeven niet apart in te schrijven, maar het mag wel. Dan is er ook een stempelkaart en medaille aan het einde!
Heb je een U-Pas, dan zijn de kosten € 3,- bij vermelding van een geldig U-Pas nummer op naam van de deelnemer.